close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה תפקידו של הקופירייטר

מערכת שורשב אב, תשפא11/07/2021

קופירייטינג הוא נושא מאוד מדובר... אולם, מה זה בעצם?

תגיות:
צילום: freepik
עולם הפרסום עבר תהפוכות מרובות במהלך העשורים האחרונים. אחד המאפיינים הבולטים ביותר הוא השינוי בהתייחסות ובהיענות של קהלי היעד השונים לפרסומות. קהל הצופים בתקשורת המשודרת, הקוראים בתקשורת הכתובה והגולשים באינטרנט נעשה חסר סבלנות. בדרך כלל, תשומת הלב שהקהל מקדיש לפרסומת, אם בכלל, נמדדת בשניות ספורות. רק מי שמצליח להעביר ביעילות את המסר הפרסומי והשיווקי בתוך חלון הזמן הזה, יכול לצפות להיענות לקמפיין הפרסומי שלו. אחת הדרכים להעביר מסר בצורה קצרה, ממוקדת וקולעת, היא קופירייטינג נכון. מהו בעצם קופירייטינג? מה התפקיד של רעיונאי ומה המשמעות של המקצוע הזה
צילום: freepik
בעולם השיווק הדיגיטלי? איזו הכשרה צריך מומחה לקופירייטינג לעבור? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא.

קופירייטינג – מה זה בעצם
קופירייטינג הוא אחד מתחומי העיסוק היותר מעניינים. התרגום החופשי של קופירייטינג לעברית הוא רעיונאי – אדם שתחום ההתמחות שלו הוא ייצור טקסטים קצרים וקולעים שימשכו לקוחות ומשתמשים חדשים לרכוש מוצר או שירות, או לכל הפחות להתעניין בו. בעולם הפרסום שלפני היות האינטרנט, התמקד תחום הקופירייטינג בעיקר ביצירת סלוגנים – סיסמאות או אמירות קצרות וקולעות. עם כניסת הפרסום באינטרנט, השתנה תחום העיסוק של הקופירייטר. כיום, קופירייטינג איכותי כולל לא רק סלוגנים אלא גם כתיבה שיווקית וקופירייטינג לאתרי אינטרנט. ואולם על כך נרחיב בהמשך.

יצירת סלוגנים ומשיכת לקוחות חדשים
כאמור, עוד לפני היות האינטרנט הפך הקופירייטינג לאחר הכלים העיקריים למשיכת לקוחות חדשים למוצר או שירות חדש. קופירייטינג איכותי נחשב בעבר, ועודנו גם היום, כלי מצוין גם לשמירה על נאמנות של לקוחות קיימים למוצר או שירות. לעיתים קרובות קורה שההבדל בין מוצר או שירות מצליח לבין מוצר או שירות דומה שהצליח פחות, הוא רק המיצוב שלו בקרב קהל המשתמשים הפוטנציאלי. והדרך למצב את המוצר בתודעה של המשתמשים הפוטנציאליים עובדת, במרבית המקרים, דרך סלוגן מצליח שנוצר על ידי קופירייטר בעל מחשבה מקורית.

קופירייטינג בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות
כניסתו המהירה של האינטרנט לחיינו, וזמן מה אחריו הכניסה של הרשתות החברתיות, שינתה במידה רבה את התפקיד של הקופירייטר. בעולם האינטרנטי החדש הקופירייטר הוא לא רק מי שממציא סלוגנים חדשים, אלא גם האיש שיודע לכתוב על מוצר או שירות כתבה או מאמר המשלבים שני דברים במקביל:

• ערך מוסף: מאמרים או כתבות שנכתבים על ידי קופירייטרים איכותיים, חייבים להעניק ערך מוסף גבוה לקוראים. הערך המוסף יכול להיות היכרות טובה יותר עם המוצר או השירות, או הבנה טובה יותר שלהם.

• שיווקיות: מעבר לערך המוסף, הקופירייטר מדגיש את האיכויות של המוצר או השירות הספציפיים שעליהם הוא כותב.

רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט ומה שביניהם
כאמור, אחת המשימות העיקריות של הקופירייטר היא חידוד מסרים שיווקיים עבור מוצר או שירות. המסרים צריכים לעבור במהירות ובצורה הברורה ביותר. כשמדובר באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות, החשיבות של מסר קצר וקולע היא משמעותית מאד. ככל המסר עובר מהר יותר, הוא עשוי ללכוד את תשומת הלב של הגולשים ולגרום להם ללחוץ על הבאנר או על כפתור ההרשמה. משם כבר קצרה הדרך, באופן יחסי, להשלמת עסקת המכירה.

ללמוד קופירייטינג – האם זה אפשרי
בדרך כלל, היכולת הגבוהה של הקופירייטר להעביר מסרים משלבת בין יכולת ונטייה אישית מובנית אצל הקופירייטר מצד אחד, לבין לימודים המחדדים ומעצימים את היכולת שלו מצד שני. הלימודים מעניקים לקופירייטר את הכלים שיאפשרו לו לייצר סלוגנים יעילים ולכתוב כתבות שיווקיות טובות. קורסים מקצועיים הופכים רעיונאי איכותי לקופירייטר מצטיין. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר כעת ועשו צעד חשוב להתקדמות מקצועית משמעותית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה